Mağaza satıcılığı kökünde genel satıcılık kriterlerini barındırsa da yapısı itibarı ile satıcıdan mesleğe biraz daha farklı yaklaşmasını ister.
Bu eğitim programımız da işte o farklılıklar üzerine :
MAĞAZA SATICILARI EĞİTİM PROGRAMIMIZDA İRDELEDİĞİMİZ KONU BAŞLIKLARINDAN BAZILARI :
-Satışından sorumlu olunan ürün gurubuna hakimiyet
-Talebin yarısının mevcut olduğunun bilincinde olmak ve bunu kullanabilmek
-Müşteriye mağazaya girdiği andan itibaren yaklaşım ve davranışlar silsilesi
-Kadın ve erkek müşteriye satışın incelikleri
-Müşkülpesent müşteride algı oluşturmak
-Demode sözcükler ve hitap tarzından kaçınmak
-Müşteri karşısında gereksiz tevazuya kapılmamak
-Rahat ve samimi olabilmek
-Müşteriyi gaza getirmenin zararları
-”Tam size göre”demeden önce düşünülmesi gerekenler
-Müşteriden müşteri türetme yolları
-Müşteriyi mağazaya abone yapma yolları
-Mağaza içerisinde ki konuşlanma,duruş ve hal-hareketlerin önemi
-Grup halinde gelen müşterileri parçalama ve yönlendirme formülleri
-İkili üçlü müşterilerin birbirlerinin alışverişlerine müdahale etmelerini önleyebilme
-”Abla-abi-dayı-amca-teyze-anne’’ sıfatlarının satışa verecekleri zararlar
-Bilgi eksiğini gidermenin önemi
-Müşteri eğitimin önemi
-Kişisel ve fiziksel bakım
-Sosyal mesafenin satışa olumlu etkisi
-Müşterinin alım gücünü tartma yöntemleri
-Müşteriyi gereksiz sorularla yormanın faydasızlığı
-Ürünlerin isimlerini doğru telaffuz etmenin önemi.
-Müşteri ile tartışmaya girmenin dayanılmaz saçmalığı
-Mağaza da ki müzik ve ışıklandırma sisteminin kontrolü
-Müşterinin gerçekte ne ya da neyi istediğini aradığını anlatmasına fırsat verme
-Sakinliği koruyup telaşa kapılmama
-Bu gün satın almayanın bir gün satın olacağını unutmama
-Gereksiz iltifatlardan kaçınma ve samimiyet adına yapışkan olmama
-Ukala müşteri ile iddialaşmama
-Kafası karışan müşteriye kılavuzluk yapabilme
-Utangaç müşteri tiplerini yüreklendirme
-Zorun oyunu bozduğunu unutmama
-Yardım istemenin zayıflık olmaması
-Mağazayı köy kahvesine çevirmeme
-Kızgın müşteriyi serinletme
-Kaba müşteri ile başa çıkabilme
ve
Dahası…
MAĞAZA SATICILARINIZIN EĞİTİM PROGRAMIMIZDAN ÇIKARIMLARI NELER OLACAK?
Mağa satıcılarınız öncelikle;
-Piyasa da çok sık görülen hasbelkader mağaza satıcılarından çok daha bilgili ve donanımlı olacaklar.
-Yaptıkları işin ciddiyetini ve inceliklerini fark edecekler.
-Müşteri karşılamadan uğurlamaya kadar geçen sürecin ekmek paraları olduğunu anlayacaklar.
-Müşteri ile doğru iletişim kurabilecekler.
-Çalışma disiplini edinecekler.
-Birbirleri ile iletişimlerinde iletişim zararlılarından kurtulacaklar
-Müşterilerini konuya hakimiyetleri etkileyebilecekler
-Mağazalarda kümelenmeyecek ve kendi aralarında uzun sohbet yapmayacaklar.
-Ürünler ile ilgili bilgi eksikliklerini giderecekler.
-Müşteri dinlemeyi öğrenip,danışmalık yapabilecekler.
-Mağaza da dolaşan müşteriyi görmrzden gelmeyecekler(ki bu çok yaygın bir mağaza satıcılığı hatasıdır)
-Müşteriler ile gereksiz polemiklere girmeyecekler.
-Her biri aslında firmanın yüzü olduğunun farkına varacak.
Ve
Dahası…
***Bu arada DENPAY YERİNDE UYGULAMALARIMIZ konularından biri olan ”GİZLİ MÜŞTERİ” kategorimize de bir göz atmanızı öneririz***
MAĞAZA SATICISI EĞİTİM PROGRAMIMIZIN UYGULAMA AYRINTILARI :
Programın Gün Süresi :Firmanın talebine saptanır
Programın Saat Süresi :Firmanın talebine saptanır
Katılımcı Profili : Mağaza Satıcıları-Satıcı Adayları
Norm Katılımcı Sayısı : Sınırlama Yok
Programın Uygulanma Günleri: Hafta içi ya da Hafta Sonu
Programın uygulama yeri : Firma Bünyeleri ve mağazaları
Programın Fiyatı : Lütfen Teklif Alınız




